Järvspår o Sovmorgon

Jaha, helgen är över och Måndagen är här igen.

Tanken var att jaga lite både på lördag efm och på söndag morgon. På lördagen så fick jag sällskap av äldsta sonen som ville följa med.

InstagramCapture_850db084-9bb0-460c-abf4-5eb5ea760e6c

Vi tog taxen o gav oss ut en liten sväng. Tänkte att vi skulle utgå från en väg som kallas Brännavägen, där brukar det röra sig både en hel del rådjur och räv. Vi släppte taxen nästan på en gång efter vi lämnat bilen o han drog iväg längs vägen. Det är en privat väg med bom så det finns inga bilar där. Jag o Wille börjar vår promenad och efter ca 500 m så ser jag att Aladdin har börjat följa ett spår, nosen i backen och fullt fokus, inget väckskall dock men han har hittat nåt. När vi kommer fram till spåret så ser jag detta.

WP_20151114_005

I mitt huvud så måste det va en järv eller liten björn. Springer ikapp Aladdin och kopplar honom. (Fördelen med tax är ju att man kan springa ikapp dom) 🙂

Nån järv eller björn ska vi inte jaga!!!

Vi knatar vidare och släpper honom igen efter ett tag men det ville sig inte alls idag, inga djur var hemma.

På söndag morgon hade jag ställt klockan på 7 men när den ringde så var jag fortfarande som en zombie. Varit mycket på jobbet den senaste tiden o jag har kännt mig rejält sliten ett tag så jag bestämde mig för att helt enkelt skita i jakten o ligga kvar i sängen nån timme till. Kan säga att jag ångra mig inte en sekund för fy faaan va skönt d va att sova.

Annars då? Jo snön har kommit till oss och tydligen ska det komma 10-15 cm till nu under veckan. Hoppas på att det inte kommer för mycket för jag vill gärna släppa Aladdin några gånger till i år. Vore ju för jäkla surt om säsongen var över i mitten av November, men den som lever får se.

Skitjakt så hörs vi.

/Daniel

Kommentera

